Істотно постраждав бізнес в преміум сегменті і розвагах в великих містах. Тоді як в селі, селі, селищі кризи могли й не помітити, що дає можливість запропонувати свої послуги такої аудиторії.
- фокус уваги зміщений на задоволення базових потреб – житло, їжа;
- піднявся попит на розваги;
- люди менше купують і більше ремонтують;
- відмова від покупки одягу.
У яких нішах відмічено зростання
- сфера P2P (person2person) послуг: ремонти особистих речей, підробіток в ремонті, прибирання.
- сфера онлайн освіти: майстер-класи, конференції, семінари, марафони. Платні та безкоштовні. На будь-який смак.
- сфера entertainment: Youtube, Netflix, Pornhub. Все знову ж онлайн.
- аутсорсинг: невеликі компанії орендують різні ресурси або послуги в потрібному їм обсязі в зручний час, коригуючи їх на основі своєї завантаженості, платоспроможності, сезонності продажів, наприклад каршерінг.
- сервіси по підписці: оренда гардероба для будь-якої події – кур’єр привозить клієнтам нові комплекти одягу та аксесуарів – а через тиждень забирає назад (або привозить новий набір). Зручно же.
Локальный туризм
На рахунок туризму. Так в умовах карантину кордону будуть закриті, і користувачі будуть активно звертати увагу на місцеві краси рідної країни. Рекомендуємо переформатувати свою пропозицію під майбутній попит і створити цікаві тури по країні, місцеві курорти або локальні зони відпочинку.
Продаж косметики
Продаж косметики середнього і низького цінового сегмента, зокрема, уходовая косметика отримала друге дихання, тому що фарбуватися особливо нікуди, а ось зволоження і очищення шкіра потребує як ніколи в період міжсезоння.
Хоча і для декоративної косметики теж може бути кілька варіантів розвитку – видимі частини тіла, як особа і руки, придбають нові тренди для самовираження.

До чого бути готовим
- висока конкуренція – тут потрібно зуміти виділитися поміж інших, створити крутий візуал, добити унікальною пропозицією і готовими рішеннями під кожну біль клієнта.
- чималий бюджет – як і всі стартапи, запуск вимагає інвестицій: на розробку стратегії, створення контенту, тестування реклами і багато чого.
- тверезо оцінити ситуацію – передбачити складності і планувати на кілька кроків вперед, доведеться поборотися за кожного клієнта з більш сильними і досвідченими конкурентами, які вже давно на ринку, сформували лояльну аудиторію і заслужили довіру.
Перехід на покупки онлайн дає можливість невеликим магазинам косметики запропонувати свій продукт з плюс-мінус тієї ж ціною, до якої звикли відвідувачі магазинів Eva і ProStore.
Ідеї для просування брендів косметики
- зробіть доставку безкоштовної і закладіть її в вартість товар. Нехай товар буде трохи дорожче, зате користувач побачить в цьому власну вигоду, а ви зможете покрити витрати на доставку.
- надайте готове рішення, створіть набори з 2-3 продуктів, які будуть комплексно вирішувати “біль” клієнта, наприклад, догляд, очищення, зволоження, anti-age.
- додайте до посилці з косметикою сертифікат зі знижкою в 10-15% на наступну покупку понад певної суми або на певну продукцію з обмеженим терміном дії. Так більше шансів, що клієнт повернеться за другим замовленням, а обмежений термін дії сертифіката створить штучний попит.
У висновку відзначимо, що якісно збудований бізнес з чітким позиціонуванням, орієнтованістю на клієнта і знанням свого продукту завжди буде йти вперед, незалежно від ситуацій.
Дошкільна освіта
Якщо у вас дитячий сад для дітей, де ви проводили курси з дошкільної підготовки та в період карантину ви хочете продовжити працювати, то у нас для вас дві новини – хороша і погана.
Погана новина полягає в тому, що якщо дитині на наступний рік потрібно буде надходити в школу, то в сад він вже не повернеться.
Або якщо його батько не усвідомлює цінність таких занять.
А хороша новина – у вересні школа. І один з варіантів як донести цінність ваших занять батькам, це поставити питання: А чи готова дитина до школи? Вміє він читати й писати? А вважати?
Покажіть такому клієнтові проблему, яку він може ще сам не усвідомлює.
І замість звичайної імейл розсилки з текстом
“Привіт. Ми онлайн школа дошкільної освіти, хочете ми позаймаємося з вашою дитиною, поки ви на карантині?”
можна зайти через біль і запитати:
“А чи готовий ваш дитина до школи?
І тест або квіз заодно докласти, мовляв, а перевірте самі своє чадо. Ага, не вміє рахувати числа в межах 10, не знає як пишуться і виглядають літери та цифри – тоді вам прямо на курси.

Б’юті-сфера
Якщо ви майстер манікюру, перукар або косметолог, зверніть увагу в бік надання додаткового сервісу.

Корисні ідеї для бізнесу у сфері краси
- доставка готових наборів для манікюру з інструкцією або онлайн супроводом, наприклад, пояснюєте як підточити ніготь і зрізати кутикулу.
- своїм клієнтам, які робили покриття гель-лаком надсилати кошти для зняття цього покриття (спойлер: зняти можна, але процес займе час).
- перукарям можна створити і розсилати одноразові набори проф догляду за волоссям, наприклад шампунь / маска / бальзам / масло в маленькому форматі – то, за чим зазвичай приходив ваш клієнт.
- продаж товарів – ті ж пилочки, шампуні або маски для обличчя ваші клієнти із задоволенням придбають, ви для них експерт і крапка.
Ваше завдання – запропонувати гідну альтернативу звичної послузі, яку клієнт у вас замовляв. Використовуйте індивідуальний підхід для кожного, запропонуйте рішення проблеми. Зрештою це буде цікаво і коли вам ще випаде шанс спробувати щось нове.
Висновок
Як показала криза, всім потрібна сильна і здорова цифрова екосистема, цифровий скелет бізнесу. Багато бізнесів опинилися не готові ні до доставок, ні до електронної комерції, ні до віддаленої роботи.
Чи не намагайтеся робити те ж саме, що робили до цього, може не спрацювати. Використовуйте нові інструменти, залучайте нових людей, інші підходи, переглянете весь ваш шлях. Зараз час змін і як ніколи важливо зосередити свої сили, щоб протистояти течії.
Comments are closed.