Як і будь-яка створена людиною річ, кожен веб-ресурс має свої принципи організації. Крім технічних і графічних особливостей, в неї входить інформаційна структура сайту. Розробка її базується на законах логіки та позитивного досвіду користувачів, і грає важливу роль в ухваленні рішення про покупки і повернень користувачів на ресурс.
Нижче ви дізнаєтеся, які особливості та нюанси має складання структури сайту, познайомитеся з її взаємодією з пошуковими системами, і прочитаєте про варіанти організації. Також ми звернемо увагу на часті помилки при розробці структури сайту і перерахуємо головні шляхи їх вирішення.
Що таке структура сайту?
У сучасній розробці логічна структура сайту містить кілька принципових понять, куди відноситься організація станиць, розділів і категорій, організація контенту на них, а також організація перехресних посилань, елементів основного і меню, що випадає і мотиваційних фреймів або кнопок.
Також, щоб організувати зміст ресурсу логічно та ієрархічно, вам необхідно провести ретельний аналіз ключових слів.
Деякі власники ресурсів цікавляться – чи потрібно розробити структуру сайту, якщо він лише однієї сторінки або лендинг, або сайт-візитка? В такому випадку мова йде всього лише про організацію структури на одній дуже великій сторінці, яку можна розглядати як аналог декількох невеликих.
Навіщо складати структуру сайту?
Перш ніж ви створите ресурс, ви повинні чітко розуміти не тільки, що таке структура сайту, але і цілі, яких ви хочете досягти з її допомогою. Наприклад, веб-сайт може служити для подання вашої компанії, просування певних продуктів або послуг або підвищення рівня обізнаності користувачів. Виходячи з цілей, будується і його структура.
Правильна структура сайту не тільки дозволить зручно користуватися ресурсом, а й підвищить його авторитет у користувачів – а це особливо важливо, ми маємо справу з багатосторінковими проектами, такими як каталоги або інтернет-магазини.
Важливість правильної структури сайту для пошукових систем
Ще не слід забувати, що боти Гугла і Яндекса обходять всі наявні сторінки. Хороша структура сайту для seo дозволить їм робити це найбільш швидко та ефективно. Ось кілька позитивних моментів, які є наслідком правильної організації.
Підвищення юзабіліті
Професійна розробка структури сайту і його схеми дозволяє користувачам швидко переміщатися в потрібні розділи або категорії та знаходити відповідні матеріали або товари.
Прискорення індексації сторінок
Роботи люблять добре організовані сайти. Вони частіше заходять на них, а після індексації оцінюють більш високо в списку видачі.
Зменшення кількості технічних помилок
Через те, що розробка складного ресурсу – це копітка робота, наявність візуалізованою структурою сайту перед програмістами, копірайтерами та дизайнерами зведе до мінімуму можливість технічних помилок. Це стосується як помилок в коді, так і наявності або відсутності окремих сторінок і матеріалів на них.
Ще один плюс створення структури SEO-фахівцями – вам не доведеться замовляти технічний аудит і перевіряти сайт на помилки. Як правило, перевірка вже включена в послугу
.
Розподіл внутрішнього посилальної ваги
Ще одним плюсом є розподіл внутрішніх посилань, які також враховуються пошуковими ботами при індексуванні. Правильний розподіл внутрішньої посилальної маси дозволяє швидше індексувати сайт, правильно оцінювати сторінки відповідно до ієрархією.
Охоплення великої кількості запитів
Це одне з головних переваг оптимальної структури для великих ресурсів. Річ у тому, що його окремі розділи або категорії можуть містити групи запитів або пошукових фраз, які призначені для зовсім різних цільових аудиторій. А це значить, що до вас в підсумку прийде більше відвідувачів.
Види структури сайту
Існує три основні різновиди структури ресурсу: лінійна, блокова, деревоподібна.
Лінійна
Тут застосовується структура матрьошки – одні групи сторінок вкладаються в інші. Лінійна структура сайту найбільш проста.
Блокова
У цьому випадку кожна сторінка пов’язана з іншою перехресними лінками. Така структура дозволяє добре організувати кількість посилань, але використовується відносно нечасто через особливості навігації.
Деревоподібна
Це структура найбільш часто застосовується в розробці. Вона має масштабний підрозділ розділів і категорій на головні і другорядні. На багатьох ресурсах (особливо, в інтернет-магазинах і каталогах) застосовують саме такий тип логічної організації.
Помилки при створенні структури сайту
Хороша структура – це запорука постійного повернення на ваш ресурс користувачів будь-ЦА. І чим менше помилок допущено при її реалізації, тим більше буде щоденних відвідувань, а, отже, і потенційних клієнтів.
Сторінки з великим рівнем вкладеності
Це досить поширена проблема. Принципи сайтобудування свідчать, що відвідувач повинен зробити не більше трьох кліків цікавить сторінки – інакше є висока ймовірність, що він просто покине сайт.
Немає карти сайту
Цей момент повинен бути обов’язково врахований. Схема ресурсу враховується пошуковими роботами і дає можливість здійснювати фінальний контроль над розділами, категоріями і окремими сторінками.
Нелогічний взаємозв’язок між папками
Нелогічністю часто грішать багатопрофільні інтернет-магазини / каталоги та початківці розробники. Слід врахувати, що категорії продуктів і послуг (і їх сторінки, відповідно) повинні бути підпорядковані загальноприйнятим нормам. Наприклад, нерозумно відносити товари для підводного плавання до розділу риболовлі, вудок і човнів, хоча і те й інше пов’язане з відпочинком та водою.
Незрозуміла навігація з відсутністю хлібних крихт
Чим більше візуальних підказок, нагадувань і покажчиків ви надасте користувачам, тим довше вони будуть переходити зі сторінки на сторінку, а, отже, більша ймовірність покупки або замовлення. За статистикою близько 25% відвідувачів йдуть з сайтів, тому що швидко не розібралися, куди і як їм пересуватися.
Дублі сторінок
Зазвичай внутрішні дублі сторінок можуть формуватися вашої CMS сайту автоматично, наприклад:
http://site.com/wp-content/view/identifier/novosti/
http://site.com/wp-content/novosti/
Або дублі одного і того ж url з розширеннями
- http://primersite.com/index
- http://primersite.com/index/
- http://primersite.com/index.php
- http://primersite.com/index.php/
- http://primersite.com/index.html
- http://primersite.com/index.html/
Непомітне навігаційне меню
Елементи навігаційного меню завжди повинні бути на видноті. Особливо це стосується основних розділів, таких як види продуктів, контенту або послуг, а також опису бренду, гарантій, сервісу і контактів.
Відсутність фільтрів
Найчастіше фільтри застосовують в інтернет-магазинах, в розділах продуктів. Вони дозволяють відвідувачам сортувати товари за ціною, виробнику або іншим параметрам.
Відсутність загальних категорій
Логічна структура йде від загального до конкретного. Отже, користувач очікує спершу побачити великі розділи, наприклад, побутова техніка, а вже в ньому – пральні машинки. Однак пральні машинки, також можна пов’язати з розділами техніка для кухні або ванній. Тут немає протиріччя, і таким чином ви одночасно ви можете отримати різні пов’язані категорії для однакових товарів.
На закінчення слід зазначити, що яка б завдання не стояло перед вашим проектом, його технічну розробку слід починати саме з визначення логічної структури. Цим ви досягнете більшої кількості відвідувачів і більш високого результату в пошуковій видачі ресурсу.
Comments are closed.