Для багатьох видів веб-бізнесу і вузькопрофільних інтернет-магазинів аналіз сезонності запитів відіграє значну роль в отриманні прибутку. До сезонності прив’язане споживання величезної кількості товарів і послуг, і розуміння її динаміки може допомогти в скороченні складських і оперативних витрат і просуванні ресурсів в топ саме в підходящі піки відвідуваності або місяці року.
Нижче ви дізнаєтеся, що таке сезонність, яка вона буває, і познайомитеся з основними принципами та особливостями просування сайтів із сезонною продукцією. Також ми розглянемо найбільш популярні сервіси статистики пошукових запитів.
Що таке сезонність?
Якщо говорити мовою веб-майстрів, сезонність – це регулярні коливання трафіку ресурсу залежно від тих чи інших зовнішніх факторів. Вони можуть бути прив’язані до пори року, трендам, часу відпусток або інших подій.
При просуванні нового сайту, зборі статистичних даних і розрахунку його рекламної кампанії використовуються сервіси для аналізу пошукових запитів. З їх допомогою можна з деякою часткою ймовірності передбачити майбутні коливання трафіку з тих чи інших ключовими словами та, відповідно, розпочати кампанію в дуже вдалий час.
Яка буває сезонність?
Розрізняють два основних види сезонності:
- Циклічна – це сезонність, яка змінюється безперервно з року в рік. Прикладом може служити час ремонтів, яке традиційно починається восени та закінчується в травні або святкування Нового року.
- Подієва – це сезонність, яка прив’язана до трендів, для розслідування обставин або змін в моді. Прикладом тут виступають такі речі, як вихід фільму або книги, або поява на ринку нової моделі смартфона.
При розрахунку будь-якої кампанії рекомендується застосовувати аналіз пошукової активності та ключових слів з обох видів. Це особливо важливо, якщо ваша цільова аудиторія має невеликий розліт демографічних і географічних параметрів, наприклад, це люди віку з 30 до 45 років, які проживають в 1-2-х містах.
Особливості SEO просування сайтів із сезонною продукцією
Через те, що сезони зазвичай є досить великими часовими проміжками, для просування ресурсу з сезонною продукцією в топ потрібна безперервна робота. Не можна проаналізувати статистику і запустити кампанію в травні та завершити її в серпні, якщо сезон почнеться тільки в жовтні.
І навпаки – якщо почати роботу в вересні, то до жовтня кампанія принесе занадто слабкий ефект і сайт не встигне вийти в топ.
Після того як проведено аналіз запитів слів за минулими сезонами, слід розрахувати бюджет мінімум за три місяці після початку кампанії. Це дасть стабільний приріст трафіку і гарантоване місце в топі до піку продажів.
Інструменти для аналізу сезонності пошукових запитів
Для оцінки попиту на продукт існує кілька методів. До них відносяться різні опитування аудиторії та онлайн-анкети, внутрішня аналітика ресурсу, якщо він досить зрілий, а також різні сервіси статистики.
Читай також: як перевірити популярність бренду
Google Trends
Це найбільш популярний спосіб визначити сезонність запитів google. Сервіс являє звіти за ключовими словами та показує, наскільки вони затребувані в той чи інший час року, місяця або тижня.
Keyword Planner Ads
Цей сервіс дозволяє оцінити динаміку ключових слів за багатьма параметрами та особливо цікавий для каталогів і великих інтернет-магазинів. До того ж в ньому дуже зручно працювати з великими групами схожих слів і фраз.
Історія запитів Wordstat
Рішення від Яндекс також знайшло своє місць на вітчизняному ринку. Вордстат дає можливість оцінити запити з різних пристроїв і виводить статистику, як в абсолютних значеннях, так і у відносних.
Просування сайту в сезонної тематики
Але визначити сезонність запитів – це тільки пів справи. Для успішного просування ресурсу в топ, його слід оптимізувати під неї, впровадити релевантні ключові слова і скласти відповідний семантичне ядро.
Причому це стосується як сторінок з окремими товарами / послугами, так і описів розділів, категорій і головної сторінки. Тільки реалізувавши весь процес, можна бути впевненим, що в сезон до вас будуть щодня приходити тисячі відвідувачів.
Comments are closed.